შავი პარასკევის მარკეტინგული იდეები გაყიდვების გასაზრდელად
- enovads

- Nov 24
- 2 min read
რა არის შავი პარასკევის მარკეტინგი?
შავი პარასკევი არის ყველაზე ცნობილი სავაჭრო დღე, როდესაც მაღაზიები და ონლაინ ბრენდები აწყობენ დიდ ფასდაკლებებს და სპეციალურ აქციებს. ეს დღე ოფიციალურად იწყებს საშობაო შოპინგის სეზონს და ცნობილია იმით, რომ მომხმარებლები აქტიურად ეძებენ საუკეთესო ფასებსა და შეთავაზებებს.

როგორ გაჩნდა შავი პარასკევი?
შავი პარასკევის ისტორია რამდენიმე ვერსიას უკავშირდება, თუმცა ყველაზე გავრცელებული და რეალური განმარტებები ასეთია:
ტერმინი „Black Friday“ პირველად პოლიციამ გამოიყენა
1960-იან წლებში ფილადელფიაში, მადლიერების დღის შემდეგ, მაღაზიებში და ქუჩებში იმდენი ხალხი იყრიდა თავს, რომ ქალაქში წარმოუდგენელი საცობები, ქაოსი და რიგები იყო.პოლიციელებმა ამ დღე „Black Friday“ — „შავი პარასკევი“ უწოდეს, რადგან მათთვის ეს იყო ყველაზე გადატვირთული და რთული სამუშაო დღე.

„შავი“ როგორც სიმბოლო ფინანსური მოგების
მოგვიანებით, ტერმინს უფრო პოზიტიური განმარტებაც მიეცა.
ბუღალტერიაში წითელ მელანში იწერება ზარალი, ხოლო შავში — მოგება. მადლიერების დღის შემდეგ მაღაზიები იმდენად დიდ გაყიდვებს აკეთებდნენ, რომ ამ დღეს „წითელიდან შავში“ გადადიოდნენ, ანუ ზარალიდან მოგებაზე.
როგორ გადაიქცა იგი გლობალურ მოვლენად?
ინტერნეტის, ონლაინ ვაჭრობის და სოციალური მედიის ზრდასთან ერთად, შავი პარასკევი გადაიქცა:
გლობალურ სავაჭრო ბუმად
მრავალმილიარდიან ინდუსტრიად
მარკეტინგული სტრატეგიების მთავარ დღედ
ბრენდების შესაძლებლობად, ერთ დღეში რამდენიმე თვის გაყიდვა გააკეთონ
დღეს შავი პარასკევი აღარ არის მხოლოდ ამერიკული ტრადიცია — იგი გავრცელდა მთელ მსოფლიოში, მათ შორის საქართველოშიც.
რატომ არის მნიშვნელოვანი შავი პარასკევი ბიზნესებისთვის?
ამაღლებს ბრენდის ხედვადობას
აგენერირებს მაღალი ტრაფიკს
ქმნის სწრაფი გადაწყვეტილების მიღების სტიმულს
ზრდის ერთ-დღიან და კვირიანი გაყიდვებს
აძლევს საშუალებას მიიზიდო ახალი მომხმარებლები და გაააქტიურო ძველი
აი შავი პარასკევის 6 მარკეტინგული სტრატეგია, რომლებიც გაყიდვებს გაგიზრდის
გამოიყენე უკუთვლის წამზომები ეს შექმნის განგაშის შეგრძნებას და უბიძგებს უფრო სწრაფი მოქმედებისკენ .

შეადგინე პატარა VIP-სია — 20, 50 ან 100 ყველაზე აქტიური მომხმარებელი / გამომწერი. მათ მიეცი შიგნით ფასდაკლება, რომელსაც სხვები ვერ დაინახავენ.
ეს შექმნის განცდას, რომ ისინი შენთვის მნიშვნელოვანნი არიან. მათაც მეტი მოტივაცია ექნებათ გაწევრანდნენ, იყიდონ, გააზიარონ და სხვებს მოაჩვენონ, რომ “კლუბში” არიან.

შავი პარასკევის დროს ბევრს ეშინია „არასწორი გადაწყვეტილების“.
მათ შესთავაზე:
უფასო დაბრუნება
შეცვლა
ფინანსური გარანტია
დეფექტის შემთხვევაში ერთბაშად ჩანაცვლება
როცა რისკი ქრება, გაყიდვა მკვეთრად იმატებს.

გაზარდე შენი შავი პარასკევის Email-მარკეტინგის სია
შავი პარასკევის დროს ერთ-ერთი ყველაზე ძლიერი ინსტრუმენტი, რაც შეგიძლია გამოიყენო, არის შენი Email-სია. სწორედ აქ არიან ისინი, ვინც ყველაზე მეტადაა დაინტერესებული შეთავაზებებით. სწორად აგებული Email-ბაზა ნიშნავს მეტი გაყიდვის შესაძლებლობას.

შავი პარასკევის შეთავაზებების პოპულარიზაცია სოციალურ მედიაში
სოციალური მედია ერთ-ერთი ყველაზე ძლიერი გზა არის იმისთვის, რომ შენი შავი პარასკევის შეთავაზებები ბევრ ადამიანამდე მიიტანო. გამოიყენე Facebook-ის რეკლამები, გამორჩეული პოსტები Instagram-სა და TikTok-ზე და აუცილებლად დაამატე შავი პარასკევის შესაბამისი ჰეშთეგები, რათა შენი პოსტი უფრო ფართო აუდიტორიას მიწვდეს.
გაითვალისწინე ინტერნეტ-ინფლუენსერებთან პარტნიორობა. მათ აქვთ ძლიერი კავშირი თავიანთ გამომწერებთან, რის შედეგადაც შენი აქცია უფრო დიდ რელევანტურ აუდიტორიამდე მივა — თან უფრო ნდობით აღჭურვილი .
სოციალური მედია ასევე შესანიშნავი არხია ონლაინ გაყიდვების გასაზრდელად. დღეს მომხმარებლები უკვე სოციალური პლატფორმებიდან ყიდულობენ — Instagram Shopping, Facebook Shops და სხვა ინსტრუმენტები ამას ძალიან ამარტივებს. თუ გაქვს ონლაინ მაღაზია, გაყიდვადი პოსტები (“shoppable posts”) შეიძლება ნამდვილ გარდამტეხ მომენტად იქცეს შენი შავი პარასკევის კამპანიისთვის.

შავი პარასკევის მყიდველების ჩართულობა QR კოდებით
QR კოდები ძალიან ეფექტური ხერხია შავი პარასკევის შოპინგის გამოცდილების გასამდიდრებლად. შეგიძლია მარტივად დაამატო QR კოდები შენს შავი პარასკევის მარკეტინგულ სტრატეგიაში და მომხმარებლებს გაუხადო პროცესი უფრო სწრაფი, საინტერესო და ინტერაქტიული.

.png)



Comments